Czym jest sprzedaż bezpośrednia?

"

Czym jest sprzedaż bezpośrednia

Dekalog potencjalnego sprzedawcy

Historia

Fakty i mity

Czym jest sprzedaż bezpośrednia?

Sprzedaż bezpośrednia to oferowanie towarów i usług bezpośrednio konsumentom, na zasadach kontaktów indywidualnych, zazwyczaj w domu klienta, miejscu pracy lub w innych miejscach, poza stałymi punktami sprzedaży. Jest formą sprzedaży detalicznej poza siecią sklepową.
Sprzedaż bezpośrednia wymaga osobistej prezentacji produktu, choć dzięki rozwojowi technologii działania sprzedażowe podejmowane są równie często online (a nawet tylko online).
W modelu sprzedaży bezpośredniej mogą działać firmy sprzedając swoje produkty bezpośrednio do konsumentów lub prywatni przedsiębiorcy, którzy współpracują z firmami i zarabiają na odsprzedaży produktów lub usług i budowaniu sieci sprzedaży.
Na tej formie działania korzystają wszyscy: konsumenci, sprzedawcy oraz firmy.
Zobacz jak:

Konsumenci

Sprzedaż bezpośrednia umożliwia konsumentom dokładne zapoznanie się z produktem, jego przetestowanie i wyrobienie sobie własnego o nim zdania – w wolnym czasie, we własnym domu lub w gronie znajomych.

W opinii konsumentów sprzedaż bezpośrednia jako forma prowadzenia biznesu stała się integralną i uznawaną częścią gospodarki.

Badania opinii konsumenckich wskazują, że o rosnącej popularności tej formy handlu decydują przede wszystkim

  • indywidualne podejście do klienta,
  • możliwość uzyskania konsultacji i porady,
  • warunki umożliwiające namysł poprzedzający zakup.

To właśnie, w opinii klientów, stanowi wartość dodaną sektora sprzedaży bezpośredniej, decydując o wzroście jego popularności w ostatnich latach.

Konsumenci czują się zaopiekowani i mają poczucie, że kupują, to, co faktycznie jest im potrzebne.

Jeśli chciał(a)byś kupować bezpośrednio, sprawdź, które znane marki działają w modelu sprzedaży bezpośredniej i jakie produkty oferują. Kupując od firm stowarzyszonych, masz gwarancję udanych i bezpiecznych zakupów.

Sprzedawcy bezpośredni

Sprzedaż bezpośrednia to nieograniczone możliwości rozwoju zawodowego i osobistego dla milionów osób bez względu na wykształcenie, pochodzenie czy wiek.

Oto kilka faktów, które przemawiają za atrakcyjnością branży:

To branża STABILNA, która przetrwała kryzysy gospodarcze i załamania rynku. Sam fakt, że wiele firm sprzedaży bezpośredniej działa nieustannie od XIX w. świadczy o tym, że jest to zrównoważony model biznesowy, który ma mocne fundamenty.

To branża NOWOCZESNA, nadążająca za “duchem czasu”. Choć odwołuje się do tradycyjnych ludzkich potrzeb, doskonale integruje innowacyjne rozwiązania i nowe technologie. A produkty i usług sprzedawane w tym modelu nierzadko są jakościowo lepsze niż te ze sklepowych półek.

To branża GLOBALNA. Choć kolebką sprzedaży bezpośredniej są Stany Zjednoczone, ten model biznesowy jest równie popularny w Azji, Afryce czy Europie. To prawdziwie UNIWERSALNY model, w którym kluczowe są relacje, a te ważne są w każdej kulturze.

Dowiedz się, jak najlepiej zacząć współpracę w sprzedaży bezpośredniej – krok po kroku.

Firmy

Dla wielu firm, sprzedaż bezpośrednia to najbardziej rentowny sposób dotarcia do klientów.

Pozwala na budowanie bezpośrednich i trwałych relacji, lepszą kontrolę nad łańcuchem dostaw, kastomizację produktów i usług i efektywne zarządzanie marżą.

Największe firmy sprzedaży bezpośredniej osiągają miliardowe obroty, działają globalnie i są notowane na światowych giełdach.

Sprzedaż bezpośrednia okazała się także odporna na kryzysy i pandemię, i co roku notuje wzrosty sprzedaży (8% w 2021 r.)

Dwa popularne modele działania w sprzedaży bezpośredniej to:

MULTI-LEVEL / MLM – marketing wielopoziomowy – gzie wynagradzane są zarówno sprzedaż własna przedstawiciela handlowego, jak i sprzedaż jego zespołu

SINGLE-LEVEL – marketing jednopoziomy, w którym wynagradza się tylko za sprzedaż własną; a rekrutacją i szkoleniem zespołu zajmują się pracownicy firmy.
W Polsce, ponad 80% firm sprzedaży bezpośredniej działa w modelu MLM.
Twoja firma działa w modelu sprzedaży bezpośredniej?

Dzień sprzedaży bezpośredniej

Jako branża mamy wiele powodów do świętowania. I choć nie jest to wciąż oficjalne święto w kalendarzu, co roku 17.10. obchodzimy Dzień Sprzedaży Bezpośredniej.
W Polsce, w firmach sprzedaży bezpośredniej zarejestrowanych jest ponad 1 milion osób. Ta liczba z roku na rok rośnie.
Zarażamy radością coraz więcej osób!
W 2022 r. dla podkreślenia wagi tego wydarzenia stworzyliśmy stronę https://dziensprzedazybezposredniej.pl/, na którą serdecznie zapraszamy – nie tylko w dniu sprzedaży bezpośredniej.

Kalendarium sprzedaży bezpośredniej

1885
  • Wydawnictwo z Nashville, Tennessee, sprzedaje Biblię metodą sprzedaży bezpośredniej.
1886
  • W Nowym Jorku powstaje California Perfume Co.
    – późniejsze Avon Products Inc.
1930
  • Stanley Home Products Co. (Stanhome) wprowadza sprzedaż grupową.
1959
  • Powstaje Amway – pionier marketingu wielopoziomowego (MLM).