Fakty i mity

"

Czym jest sprzedaż bezpośrednia

Dekalog potencjalnego sprzedawcy

Historia

Fakty i mity

Sprzedaż bezpośrednia a piramidy finansowe

Fakty i mity

 

Mit – brak ochrony konsumenckiej

 

Osoba, która dokona zakupu poza lokalem przedsiębiorcy, chroniona jest w taki sam sposób, jak klienci sklepów detalicznych, a w wielu przypadkach przysługują jej dodatkowe prawa. Na przykład, ustawodawca gwarantuje możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od jej zawarcia. Obecne przepisy prawne nie przewidują obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwych towarów zakupionych w sposób tradycyjny.

 

Prawda – sprzedaż bezpośrednia aktywizuje zawodowo

 

Sprzedaż bezpośrednia umożliwia aktywizację zawodową osób będących w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy. Firmy tej branży dają możliwość tworzenia miejsc pracy dla siebie i swoich bliskich. Co istotne, nie ważny jest  wiek, płeć czy wcześniejsze doświadczenie. Sektor daje także możliwość pracy dodatkowej: dla około 88 proc. sprzedawców w Polsce, sprzedaż bezpośrednia to zajęcie tymczasowe, pozwalające na podreperowanie domowego budżetu.

 

Mit – sprzedawcy sprzedaży bezpośredniej to niewykształceni akwizytorzy

 

Badania pokazują, że 90 proc. sprzedawców to osoby ze średnim lub wyższym wykształceniem. Sprzedawcy cieszą się dużym zaufaniem klientów, a nowych najczęściej pozyskują z polecenia. Sprzedawca bezpośredni nie jest osobą z przypadku: w Polsce niemal co piąty sprzedawca pracuje w sektorze od ponad 10 lat.

 

Mit – sprzedawcy są zatrudnieni przez firmy sprzedaży bezpośredniej

Sprzedawcy, z których większość to osoby prowadzące indywidualną działalność gospodarczą, podpisują jedynie umowy o współpracy lub agencyjne z firmami dystrybucyjnymi.

 

Mit – sprzedaż bezpośrednia jest nachalna

Badania przeprowadzone przez IBRIS w 2016 roku pokazują, że ponad jedna czwarta osób kupujących produkty oferowane przez firmy z branży sprzedaży bezpośredniej, sama poszukuje konsultanta. Prawie 46% kupujących potwierdza, że ceni fakt, że mogą w spokoju, np. we własnym domu, zapoznać się z ofertą firmy, a ponad 80% ocenia dobrze konsultantów, jako osoby, które rzetelnie przekazują wiedzę o produkcie i są w stanie odpowiedzieć na nurtujące pytania.

 

Mit – sprzedaż bezpośrednia, a zwłaszcza sprzedaż sieciowa, to forma piramidy

 

Piramida (sprzedaż lawinowa) to przedsięwzięcie, w którym uczestnik jest wynagradzany nie za sprzedaż towarów czy usług, jak to się dzieje w firmach sieciowych (MLM), ale wyłącznie za wciągnięcie do systemu innych osób, a jego ewentualne wynagrodzenie pochodzi z wpłat kolejnych uczestników systemu. W przeciwieństwie do legalnie działających firm sieciowych, piramidy są nielegalne w świetle prawa polskiego i unijnego.

 

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuję” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.