Europejskie wyniki rynku sprzedaży bezpośredniej za rok 2018 Polska niezmiennie w czołówce największych rynków

27.06.2019
  • Seldia – Europejskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej – jak co roku udostępniło wyniki rynkowe za poprzedni rok. 2018 rok pokazuje, że sprzedaż bezpośrednia w dalszym ciągu to silnie rozwijający się sektor.
  • Łączna wartość sprzedaży w Europie wyniosła ponad 33 mld euro, a w samej Unii Europejskiej blisko 30 mld euro.
  • Sprzedaż bezpośrednia w Polsce osiągnęła wzrost z wynikiem 3,35 mld zł.

Od wielu już lat wśród najsilniejszych graczy na rynku europejskim są Niemcy (14,8 mld euro), Francja (4,5 mld euro), Wielka Brytania (2,9 mld euro), Włochy (2,8 mld euro) oraz Polska z wynikiem blisko 1,0 mld euro.

Zaprezentowane przez Stowarzyszenie Seldia wyniki utwierdzają, że branża sprzedaży bezpośredniej ma się dobrze. Patrząc na wyniki na przestrzeni lat 2014-2018, zarówno cała Europa (+ 2,6 mld euro), jak i państwa UE (+ 3,4 mld euro) odnotowały znaczące wzrosty. Bieżący rok również zapowiada się obiecująco mówi Mirosław Luboń, Dyrektor Generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej

Najchętniej kupowanymi towarami są nadal produkty z tzw. kategorii wellness, czyli produkty związane m.in. z aktywnością fizyczną i zdrowiem. Udział tej kategorii w ogólnych obrotach wyniósł 33 procent. Kolejnym sektorem są produkty kosmetyczne oraz higieny osobistej – udział na poziomie 26 procent. Dużym zainteresowaniem cieszyły się artykuły gospodarstwa domowego (14 procent) oraz odzież i akcesoria (6 procent). Pozostałe kategorie to m.in. chemia gospodarcza, materiały wykorzystywane do remontów powierzchni mieszkalnych, książki i zabawki oraz jedzenie i napoje.

Interesująco wygląda także podział wiekowy osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią. 73 procent stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-54 lat, co pokazuje że branża jest praktycznie dla każdego. W 2018 roku liczba osób współpracujących z firmami działającymi na rynku sprzedaży bezpośredniej w Europie wyniosła ponad 14 mln, z czego 78 procent to kobiety. W Polsce ta liczba wyniosła blisko 900 tysięcy osób, w tym kobiety stanowiły 85 procent.

Należymy do