IX Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej – „Krok we własny biznes”

16.10.2020

Jak co roku 17 października branża sprzedaży bezpośredniej świętuje swój dzień. Tegoroczny nabrał jeszcze większego znaczenia. Sprzedaż bezpośrednia to przykład branży, która wydawałoby się, że powinna była zostać mocno dotknięta kryzysem ekonomicznym ostatnich miesięcy, a tymczasem firmy sprzedaży bezpośredniej biją rekordy sprzedaży i stale rekrutują, kiedy inni redukują etaty. Hasło IX Polskiego Dnia Sprzedaży Bezpośredniej „Krok we własny biznes” jest nie tylko wyrazem sukcesu branży, ale także zachęca do realizowania się w wyjątkowym biznesie o świetnych perspektywach.

Rok 2020 zapewne zostanie zapamiętany przez wielu jako niezwykły i trudny. Wygląda jednak na to, że dla branży sprzedaży bezpośredniej będzie to bezapelacyjnie rok sukcesu. Reorganizacja i szybka adaptacja branży do aktualnej sytuacji to determinanty sprawnie działającego modelu biznesowego. Tak właśnie zareagowała na sytuację branża już w pierwszych dniach pandemii. To wszystko sprawiło, że od samego początku notowała i wciąż notuje znaczące, a nawet rekordowe wzrosty sprzedaży.

Wspólnie z sukcesem przeszliśmy zwłaszcza przez pierwsze miesiące pandemii. Co więcej, zyskaliśmy na sile dzięki nowym konsultantkom i przedstawicielom. Jako jedna z nielicznych branż nie wstrzymaliśmy rekrutacji. Przeciwnie, rozpoczęliśmy współpracę z tysiącami nowych osób chętnych do działania w tym biznesie – podkreśla Mirosław Luboń, Dyrektor Generalny PSSB. Jak podaje Światowa Federacja Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA) w 2019 roku globalna wartość sprzedaży bezpośredniej wyniosła ponad 180,5 miliarda dolarów, tym samym wyznaczając nowy rekord  branży. Szacuje się, że dane za 2020 mogą być jeszcze wyższe – dodaje Luboń.

W Polsce sprzedaż bezpośrednia już od 25 lat rozwija się w oparciu o Kodeks PSSB, który stanowi wykładnię etyczną branży i podstawę działalności firm zrzeszonych pod szyldem PSSB. Była to pierwsza tego typu samoregulacja na polskim rynku handlowym.

Cieszy nas fakt, że Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej przyciąga coraz więcej uczciwie działających firm w branży. Przystępując do Stowarzyszenia, każda z firm członkowskich jest zobowiązana do przestrzegania Kodeksu Sprzedaży Bezpośredniej PSSB i przechodzi skrupulatną weryfikację – mówi Konrad Szałkiewicz, Przewodniczący Zarządu Stowarzyszenia. 25-lecie Kodeksu, obchodzone jednocześnie z Polskim Dniem Sprzedaży Bezpośredniej, jest dla nas zwieńczeniem bieżącego roku, ale i trudu, jaki przez dokładnie 25 lat wkładaliśmy i wciąż wkładamy, by branża sprzedaży bezpośredniej była postrzegana jako etyczna i uczciwie działająca nie tylko w lokalnie, ale i globalnie.

Jak pokazują dane  WFDSA blisko 120 milionów osób działa obecnie w sektorze sprzedaży bezpośredniej na całym świecie. W Polsce blisko milion. Promowany właśnie przez Stowarzyszenie „Krok we własny biznes”  to szansa na działanie w branży z ogromnym potencjałem, nastawionym na nowoczesne narzędzia online, bez większego ryzyka i przede wszystkim dla każdego.

Należymy do