Kolejny dobry rok sprzedaży bezpośredniej w Europie i na świecie

21.07.2015

Sprzedaż detaliczna sektora w całej Europie w 2014 roku wygenerowała 24,5 miliardów euro i 18,7 miliardów euro w Unii Europejskiej i była o 3,4% wyższa niż w 2013 roku. W Polsce sektor odnotował nieco wyższy 4% wzrost. Na całym kontynencie europejskim jest 13 milionów 950 tys. sprzedawców bezpośrednich, a w samej UE 5 milionów. Tendencja wzrostowa sektora utrzymuje się już piąty rok z rzędu. Polska jest jednym z pięciu największych rynków w UE. Dane zostały zebrane we współpracy Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej Seldia i Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA).

Sektor sprzedaży bezpośredniej podobnie jak w Polsce również w Europie i na świecie rozwija się i sukcesywnie rośnie. W 2014 roku 76% produktów sprzedawanych przez europejskie firmy sektora zostało wyprodukowanych w Europie. Polska ze sprzedażą detaliczną na poziomie 890 milionów euro uplasowała się na piątej pozycji wśród największych rynków EU. To niewątpliwy sukces naszego kraju i obecnych na naszym rynku przedsiębiorstw sprzedaży bezpośredniej. W Europie prym w sektorze wiodą Niemcy z wynikiem 6,6 miliardów euro.

W Europie wzrost sprzedaży detalicznej o wspomniane wcześniej 3,4% rozłożył się na dziesięć kategorii produktowych. Na rynku europejskim, podobnie jak w Polsce, niezmiennie prym w sprzedaży bezpośredniej wiodą kosmetyki (36%). Na kolejnych pozycjach uplasowały się: wellness (23%), AGD (10%), artykuły domowego użytku (9%), odzież i akcesoria (8%), chemia gospodarcza (6%), żywność i napoje (3%), książki i zabawki (2%), narzędzia (2%), inne (1%).

Globalna wartość sprzedaży bezpośredniej w 2014 roku wyniosła 182,8 miliardów USD co stanowi 6,5% wzrost w stosunku do 2013 roku. Wzrost odnotowały wszystkie regiony i trzy czwarte rynków krajowych. Pięć największych rynków to: Stany Zjednoczone, Chiny, Japonia, Korea Południowa i Brazylia. Na całym świecie z firmami sprzedaży bezpośredniej współpracuje już prawie 100 milionów osób i jest to wzrost o 3,4% wobec danych za 2013 rok. Ekspansja sprzedaży bezpośredniej jest szczególnie silna na wschodzących rynkach.

Pięć największych rynków sprzedaży bezpośredniej w UE w 2014 roku

POBIERZ RAPORT PDF

Należymy do