Profesjonalizm jest trendy! Mary Kay nagrodzona przez redakcję magazynu „Joy”.

10.04.2017

W 1963 roku, zakładając „firmę idealną” dla kobiety, Mary Kay oparła działanie takiej firmy na kilku etycznych zasadach. Dziś, po niemal 50 latach, te zasady nadal są żywe, a ich stosowanie w kontakcie z klientem może przynieść ogromne korzyści.

„Uczciwość jest wizytówką, jaką po sobie zostawiamy. Właśnie to przede wszystkim zapamiętują nasi klienci.” Mary Kay Ash Jedna z reguł, którą firma Mary Kay stosuje niezmiennie od ponad 50 lat, dotyczy profesjonalnej obsługi klienta.

Zasada Złotego Serwisu zakłada, że każdego klienta należy traktować wyjątkowo. Dotyczy to nie tylko branży kosmetycznej, ale każdej, w której sprzedaż oparta jest na bezpośrednim kontakcie z konsumentem. Wyjątkowa obsługa to także jedna z podstawowych zasad etycznego biznesu. Każdy, komu proponujemy nasze produkty, powinien otrzymać artykuły dobrane indywidualnie do jego potrzeb, a każda sprzedaż powinna być wsparta szczegółowymi informacjami dotyczącymi sposobów aplikacji. Klient powinien także mieć możliwość zwrotu produktu, jeśli poczuje, że jest z niego niezadowolony.

Taki poziom serwisu możemy zapewnić tylko poświęcając klientowi czas i spotykając się z nim osobiście podczas indywidualnych konsultacji. Nawiązanie bliskiego kontaktu z klientem zaowocuje w przyszłości. „Na szczęście w Mary Kay nie musimy „sprzedawać” w normalnym tego słowa znaczeniu. My po prostu pokazujemy nasze produkty, objaśniamy klientkom ich działanie i pozwalamy je wypróbować przed zakupem. Z reguły kończy się to sprzedażą.” Mary Kay Ash W czasie spotkania uczymy, jak właściwie pielęgnować skórę, jak obserwować zachodzące na niej zmiany, a nawet, jakie mogą być przyczyny tych zmian.

Nie wszystkie da się odwrócić za pomocą produktów pielęgnacyjnych. Dobrze, aby klientka o tym wiedziała. Nie jesteśmy przecież cudotwórcami i nie możemy obiecać wiecznej młodości – składajmy tylko takie obietnice, których możemy dotrzymać. To z pewnością zaowocuje wzrostem zaufania, a „jeśli klienci wierzą w nas, wierzą w nasz produkt”. Wcześniejszy kontakt umożliwia określenie odpowiedniego miejsca i odpowiedniego czasu, który jest najbardziej dogodny do odbycia spotkania. W ten sposób mamy możliwość, aby z uwagą i cierpliwością opowiedzieć o produktach i odpowiedzieć na wszystkie pytania. Podczas indywidualnych konsultacji każdy ma możliwość wypróbowania produktów Mary Kay. To profesjonalna obsługa, która gwarantuje zadowolenie.

Sprzedaż i co dalej?

Profesjonalny serwis, serwis na najwyższym poziomie, to nie tylko udzielenie wyczerpujących informacji i zaprezentowanie produktów. Jeśli chcemy zbudować prawidłową relację z klientem, pamiętajmy o nim również po dokonaniu sprzedaży. Zgodnie z zasadami Mary Kay, pozwalamy, aby konsument wypróbował wybrany produkt, a potem kontaktujemy się z nim, aby upewnić się, że jest zadowolony z zakupu. To niezwykle ważne – nie tylko przekonuje klienta, że zależy nam na jego zadowoleniu, ale także zapewnia, że gotowi jesteśmy na każde uwagi – nawet te krytyczne, a także na ewentualną wymianę lub zwrot produktu.

Gwarancja Stuprocentowej Satysfakcji

Wymiana i zwrot to także część „Złotego Serwisu”. Staramy się, aby konsumenci Mary Kay mogli dokonać tych działań przy maksimum komfortu – zwykle osoba, która dokonała sprzedaży odbiera produkt od swojego klienta. W zamian może dostarczyć inny lub zaproponować nowe indywidualne spotkanie. Gwarancja Stuprocentowej Satysfakcji oznacza również, że klient ma prawo do zwrotu produktu w każdej chwili – niezależnie od stopnia zużycia produktu. Profesjonalizm nagrodzony Nasze klientki doceniają wyjątkowy „Złoty Serwis” Mary Kay. W 2011 roku firma Mary Kay została nagrodzona w konkursie JOY Trendy w kategorii „styl życia” za „serwis Niezależnych Konsultantek Mary Kay”. Wyróżnienie to jest tym cenniejsze, że przyznały je czytelniczki – a zatem prawdziwe klientki, które na co dzień mogą doświadczyć zalet profesjonalnej obsługi.

Aleksandra Sokołowska, Mary Kay

Należymy do