TikTok zakazuje treści promujących marketing wielopoziomowy: jakie inne sposoby zwiększania ruchu na stronie będzie można stosować w 2021 roku?

Już od dość dawna serwisy społecznościowe są jednym z głównych źródeł ruchu na stronach wielu partnerów z całego świata. Nieważne, czy jesteś partnerem magazynu iGaming czy firmy produkującej kosmetyki, marketing w mediach społecznościowych jest niezwykle skuteczny i znacznie tańszy niż inne dostępne opcje. Jednak niedawna decyzja coraz bardziej popularnego serwisu społecznościowego TikTok o zakazie publikowania treści promujących marketing wielopoziomowy wzbudziła wielkie zdziwienie w branży marketingu afiliacyjnego. Czy może to być zapowiedzią konieczności całkowitego usunięcia treści afiliacyjnych w 2021 roku? Przyjrzyjmy się, w jaki sposób partnerzy będą mogli zwiększać ruch na swoich stronach, jeśli powyższa wizja dojdzie do skutku.

TikTok zmienia zasady

W ciągu ostatnich dwóch lat kanał TikTok odnotował ogromny wzrost, a wskutek lockdownu poszerzył się profil demograficzny jego użytkowników. Z TikToka korzysta obecnie więcej ludzi niż kiedykolwiek, co nie uszło uwadze marketingowców, którzy zaczęli korzystać z tego kanału, aby dotrzeć większej liczby odbiorców.

TikTok poinformował niedawno o zmianach w wytycznych dla użytkowników serwisu. Serwis stał się pierwszą platformą społecznościową, która zakazuje treści promujących marketing wielopoziomowy. Decyzja dotyczy treści, które promują działalność firm takich jak ScentsyArbonne czy Avon, lecz może też odnosić się do szerszego zakresu partnerów.

Choć firmy zajmujące się marketingiem wielopoziomowym nie zawsze cieszą się dobrą reputacją obserwatorów z zewnątrz, dla wielu osób publikowanie takich treści jest głównym źródłem dochodu. Co więcej, TikTok może wpłynąć na decyzje innych serwisów społecznościowych o bliższym przyjrzeniu się temu, w jaki sposób partnerzy działają i jakimi metodami zwiększają ruch.

Zakaz publikowania treści promujących marketing wielopoziomowy jest prawdopodobnie tylko początkiem. W najbliższych latach najpewniej zostaną wprowadzone kolejne dodatkowe zasady dotyczące działań marketingowych w mediach społecznościowych. Jeśli miałoby do tego dojść, musimy być gotowi przyjąć inne sposoby zwiększania ruchu, aby móc w dalszym ciągu skutecznie promować nasze marki.

Marketing prowadzony przez influencerów

Serwisy społecznościowe takie jak Facebook czy Instagram jasno określiły w ostatnich latach, że nie będą tolerować influencerów, którzy nie będą chcieli oznaczać postów sponsorowanych. Influencerzy są często uznawani za partnerów, w szczególności jeśli otrzymują dodatkowy dochód za zakupy dokonywane przez ich obserwatorów za pośrednictwem łącza afiliacyjnego.

Zważywszy na surowe regulacje dotyczące marketingu prowadzonego przez influencerów, uważamy, że opcja ta jeszcze przez jakiś czas będzie dostępna. Gdyby serwisy społecznościowe zakazały publikowania treści promujących  bezpośredni marketing sieciowy, partnerzy w dalszym ciągu mogliby zwiększać ruch z pomocą influencerów z zewnątrz.

Zwiększanie ruchu organicznego

Mając do dyspozycji opcję zwiększania ruchu za pośrednictwem mediów społecznościowych, część partnerów zapomina o metodach tradycyjnych, takich jak SEO (optymalizacja pod silnik wyszukiwarki). Marketing SEO i PPC (opłata za kliknięcie) był bardzo skuteczny w 2020 roku i prawdopodobnie w roku 2021 się to nie zmieni.

Jeśli nie pracujesz systematycznie nad SEO swojej witryny internetowej, ruch organiczny nie wzrośnie na niej w takim stopniu, jak tego oczekujesz. Ponieważ grozi nam wprowadzenie zakazu publikowania treści promujących marketing wielopoziomowy, musimy znaleźć inne sposoby generowania leadów.

W dalszym ciągu najważniejsze są treści. Aby zwiększyć ruch w 2021 roku, zorientuj się w strategii słów kluczowych, zainwestuj w backlinki i skoncentruj się na SEO.

Reklama w podcastach

Partnerzy i firmy prowadzące marketing wielopoziomowy już teraz napotykają liczne trudności, gdy chcą skorzystać z narzędzi reklamowych dostępnych w serwisach społecznościowych takich jak Facebook. Niektóre ich strony zostały nawet usunięte, ponieważ w reklamach użyto wyrażenia „afiliacyjny”. Z jakich innych sposobów niezwiązanych z technologią PPC ani z reklamami w mediach społecznościowych można zatem skorzystać, aby zwiększyć ruch?

Rozsądną opcją jest skorzystanie z reklamy w podcastach. Według przeprowadzonego wiosną 2020 roku badania MIDAS, ponad 10 milionów osób w Wielkiej Brytanii słucha co najmniej jednego podcastu tygodniowo.

Bądź na bieżąco…

Jesteśmy pewni, że nie chcesz przegapić żadnej zmiany zasad użytkowania serwisów społecznościowych, ponieważ mogłoby to skutkować utratą całej wykonanej przez Ciebie dotychczas pracy. Pamiętaj, że nawet jeśli serwisy społecznościowe będą
w przyszłym roku kontynuować eliminowanie treści promujących marketing sieciowy, istnieją inne sposoby zwiększania ruchu na stronie.

Źródło: https://affiliateinsider.com/featured-story/tiktok-stops-multi-level-marketing-how-will-affiliates-drive-traffic-in-2021/

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuję” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.