VII POLSKI DZIEŃ SPRZEDAŻY BEZPOŚREDNIEJ 2018

07.10.2018

Tegoroczne święto branży obchodzone jest 23 października i ukierunkowane jest na konsumentów oraz przedstawienie zalet sprzedaży bezpośredniej. Hasło VII Polskiego Dnia Sprzedaży Bezpośredniej to „Proste zasady. Unikalne korzyści”.

Zgodnie z hasłem VII edycji Polskiego Dnia Sprzedaży Bezpośredniej „proste zasady” to m.in. pełne bezpieczeństwo, gwarancja 100% satysfakcji, etyka w pracy konsultantów, przedstawicieli i samych firm. To także duża wiarygodność, czy pełny  serwis posprzedażowy. Z kolei „unikalnymi korzyściami” są osobiste rekomendacje, doświadczenie, profesjonalizm, personalizacja i oszczędność czasu, wygoda, czy testowanie produktów przed zakupem bez wychodzenia z domu.

Często konsumenci nie zdają sobie sprawy, jakie zalety ma sprzedaż bezpośrednia. Przede wszystkim, warto podkreślić, że taka forma zakupu umożliwia klientom dokładne zapoznanie się z produktem, jego przetestowanie i czas na podjęcie decyzji, bez wychodzenia z domu. Potwierdzają to także badania. Taką formę zakupu preferuje blisko 40%  badanych, 70%

skorzystało raz, bądź wielokrotnie z zakupów w tej formie. Co więcej, blisko 80% badanych pozytywnie oceniło spotkanie z konsultantem[1]mówi Mirosław Luboń, Dyrektor Generalny Polskiego Stowarzyszeni Sprzedaży Bezpośredniej.

Salon sprzedaży we własnym domu? Sklep przychodzi do Ciebie, a nie Ty do sklepu? Dokładnie takie możliwości niesie ze sobą dla konsumentów sprzedaż bezpośrednia. Konsultant jest osobistym ekspertem. Co to oznacza w praktyce?

  • Prezentacja w dogodnym miejscu – miejsce i datę spotkania wybiera klient
  • Możliwość testowania produktu
  • Konsultant to osoba, do której możesz zwrócić się z każdym pytaniem dotyczącym zakupu
  • Konsultant zna potrzeby swojego klienta
  • Zawsze jest czas na decyzję
  • Konsultant jest w stałym kontakcie telefonicznym lub on-line
  • Sprzedaż nie kończy się na zakupie. Serwis posprzedażowy gwarantuje stałe konsultacje z ekspertami

Warto także podkreślić, że sprzedaż bezpośrednia jest całkowicie bezpieczna. Konsumentów chroni prawo, które stanowi, że klient, który kupuje bezpośrednio, może skorzystać z uprawnienia do odstąpienia od umowy zakupu – ma na to 14 dni. Ponadto istnieje termin „100% gwarancji satysfakcji”. Większość firm członkowskich PSSB oferuje tzw., gwarancję satysfakcji w okresie znacznie dłuższym niż ustawowe 14 dni. Co to oznacza w praktyce dla konsumenta? Możliwość zwrotu zakupionego towaru i odstąpienia od umowy, a często także pełny zwrot pieniędzy, jeżeli produkt nie spełnia oczekiwań konsumenta w okresie np. miesiąca od daty zakupu, a w przypadku niektórych firm nawet bezterminowo – i dotyczy to nawet częściowo zużytych produktów, zwłaszcza kosmetyków.

[1] „Badanie wybranych zagadnień związanych z systemami sprzedaży bezpośredniej i nowoczesnymi technologiami Edycja 2017”, badanie IBRIS Instytut Badań Rynkowych i Społecznych na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej

Należymy do