Poznaj naszą historię

"

Czym jest sprzedaż bezpośrednia

Dekalog potencjalnego sprzedawcy

Historia

Fakty i mity

Sprzedaż bezpośrednia a piramidy finansowe

Historia

Historia sprzedaży bezpośredniej sięga czasów pierwszych cywilizacji – Egiptu, Syrii czy Babilonii. Początki handlu oparte były na bezpośredniej relacji sprzedawcy z kupującym i to właśnie sprzedawcom bezpośrednim zawdzięczmy jego rozwój w średniowieczu.

Jednak przechodząc do czasów bardziej współczesnych, ten kanał dystrybucji rozwijał się intensywnie zwłaszcza w Ameryce w XVIII i XIX w. dzięki przybywającym na te tereny emigrantom. Młody kraj, z powoli rozwijającą się infrastrukturą, zwłaszcza na obrzeżach młodej Ameryki, sprzyjał sprzedaży bezpośredniej. Ta forma handlu kontynuowała swój rozwój pod koniec XIX w. i na początku XX w. W latach 50-tych XX w. pojawił się nowy kierunek w sprzedaży bezpośredniej polegający na organizowaniu spotkań towarzyskich w szerszym gronie w domach klientów, na których przeprowadzano prezentacje produktów.

Kalendarium sprzedaży bezpośredniej

1885
  • Wydawnictwo z Nashville, Tennessee, sprzedaje Biblię metodą sprzedaży bezpośredniej.
1886
  • W Nowym Jorku powstaje California Perfume Co.
    – późniejsze Avon Products Inc.
1930
  • Stanley Home Products Co. (Stanhome) wprowadza sprzedaż grupową.
1959
  • Powstaje Amway – pionier marketingu wielopoziomowego (MLM).