Czym jest sprzedaż bezpośrednia
Dekalog potencjalnego sprzedawcy
Historia
Sprzedaż bezpośrednia a piramidy finansowe
Czym jest sprzedaż bezpośrednia?
Konsumenci
Sprzedaż bezpośrednia umożliwia konsumentom dokładne zapoznanie się z produktem, jego przetestowanie i wyrobienie sobie własnego o nim zdania – w wolnym czasie, we własnym domu lub w gronie znajomych.
W opinii konsumentów sprzedaż bezpośrednia jako forma prowadzenia biznesu stała się integralną i uznawaną częścią gospodarki.
Badania opinii konsumenckich wskazują, że o rosnącej popularności tej formy handlu decydują przede wszystkim
- indywidualne podejście do klienta,
- możliwość uzyskania konsultacji i porady,
- warunki umożliwiające namysł poprzedzający zakup.
To właśnie, w opinii klientów, stanowi wartość dodaną sektora sprzedaży bezpośredniej, decydując o wzroście jego popularności w ostatnich latach.
Konsumenci czują się zaopiekowani i mają poczucie, że kupują, to, co faktycznie jest im potrzebne.
Jeśli chciał(a)byś kupować bezpośrednio, sprawdź, które znane marki działają w modelu sprzedaży bezpośredniej i jakie produkty oferują. Kupując od firm stowarzyszonych, masz gwarancję udanych i bezpiecznych zakupów.
Sprzedawcy bezpośredni
Sprzedaż bezpośrednia to nieograniczone możliwości rozwoju zawodowego i osobistego dla milionów osób bez względu na wykształcenie, pochodzenie czy wiek.
Oto kilka faktów, które przemawiają za atrakcyjnością branży:
To branża STABILNA, która przetrwała kryzysy gospodarcze i załamania rynku. Sam fakt, że wiele firm sprzedaży bezpośredniej działa nieustannie od XIX w. świadczy o tym, że jest to zrównoważony model biznesowy, który ma mocne fundamenty.
To branża NOWOCZESNA, nadążająca za „duchem czasu”. Choć odwołuje się do tradycyjnych ludzkich potrzeb, doskonale integruje innowacyjne rozwiązania i nowe technologie. A produkty i usług sprzedawane w tym modelu nierzadko są jakościowo lepsze niż te ze sklepowych półek.
To branża GLOBALNA. Choć kolebką sprzedaży bezpośredniej są Stany Zjednoczone, ten model biznesowy jest równie popularny w Azji, Afryce czy Europie. To prawdziwie UNIWERSALNY model, w którym kluczowe są relacje, a te ważne są w każdej kulturze.
Dowiedz się, jak najlepiej zacząć współpracę w sprzedaży bezpośredniej – krok po kroku.
Firmy
Dla wielu firm, sprzedaż bezpośrednia to najbardziej rentowny sposób dotarcia do klientów.
Pozwala na budowanie bezpośrednich i trwałych relacji, lepszą kontrolę nad łańcuchem dostaw, kastomizację produktów i usług i efektywne zarządzanie marżą.
Największe firmy sprzedaży bezpośredniej osiągają miliardowe obroty, działają globalnie i są notowane na światowych giełdach.
Sprzedaż bezpośrednia okazała się także odporna na kryzysy i pandemię, i co roku notuje wzrosty sprzedaży (8% w 2021 r.)
Dwa popularne modele działania w sprzedaży bezpośredniej to:
MULTI-LEVEL / MLM – marketing wielopoziomowy – gzie wynagradzane są zarówno sprzedaż własna przedstawiciela handlowego, jak i sprzedaż jego zespołu
SINGLE-LEVEL – marketing jednopoziomy, w którym wynagradza się tylko za sprzedaż własną; a rekrutacją i szkoleniem zespołu zajmują się pracownicy firmy.
W Polsce, ponad 80% firm sprzedaży bezpośredniej działa w modelu MLM.
Twoja firma działa w modelu sprzedaży bezpośredniej?
Dzień sprzedaży bezpośredniej
Jako branża mamy wiele powodów do świętowania. I choć nie jest to wciąż oficjalne święto w kalendarzu, co roku 17.10. obchodzimy Dzień Sprzedaży Bezpośredniej.
W Polsce, w firmach sprzedaży bezpośredniej zarejestrowanych jest ponad 1 milion osób. Ta liczba z roku na rok rośnie.
Zarażamy radością coraz więcej osób!
W 2022 r. dla podkreślenia wagi tego wydarzenia stworzyliśmy stronę https://dziensprzedazybezposredniej.pl/, na którą serdecznie zapraszamy – nie tylko w dniu sprzedaży bezpośredniej.
Kalendarium sprzedaży bezpośredniej
1885
- Wydawnictwo z Nashville, Tennessee, sprzedaje Biblię metodą sprzedaży bezpośredniej.
1886
- W Nowym Jorku powstaje California Perfume Co.
– późniejsze Avon Products Inc.
1930
- Stanley Home Products Co. (Stanhome) wprowadza sprzedaż grupową.
1959
- Powstaje Amway – pionier marketingu wielopoziomowego (MLM).