Firma Euromonitor publikuje 10 najważniejszych globalnych tendencji w konsumpcji w 2021 r.

Międzynarodowa firma zajmująca się badaniami rynku, Euromonitor International, w raporcie 10 najważniejszych globalnych tendencji w konsumpcji w 2021 r.” zdefiniowała trendy, które ukształtują zachowania konsumentów oraz strategie biznesowe w bieżącym roku. Każdy trend stworzyła, ukształtowała albo przyspieszyła pandemia COVID-19.

W 2021 r. konsumenci:

1. Spodziewają się celowych inicjatyw wspierających trzy filary – społeczeństwo, środowisko i gospodarka (zasada „odbudowywania lepiej”). Prawie 70% specjalistów przewiduje, że konsumenci będą bardziej interesować się zrównoważonym rozwojem niż przed pandemią COVID-19.

2. Tęsknią za beztroską, impulsywnością i spontanicznością oraz prostotą życia sprzed pandemii (tęsknota za wygodami).

3. Wracają do odpoczynku i bezpiecznych spotkań na łonie natury i na świeżym powietrzu (oaza na powietrzu).

4. Korzystają z narzędzi cyfrowych do utrzymywania kontaktów, pozostając w domu, i do stosowania procedur bezpieczeństwa w lokalach handlowych (hybryda rzeczywistości fizycznej i cyfrowej).

5. Zyskują nowo odnalezioną elastyczność, planują aktywności w niekonwencjonalnej kolejności, by dostosować je do wymogów czasowych (zabawa z czasem).

6. Nie ufają mediom ani rządom, przeciwstawiają się dezinformacji i na pierwszym miejscu stawiają własne potrzeby (niepokój i bunt). W 2020 roku 29% konsumentów w ujęciu globalnym aktywnie angażowało się w sprawy polityczne i społeczne.

7. Oczekują obsługi bezdotykowej, wysokich standardów higieny i produktów podnoszących higienę i odporność (obsesja na punkcie bezpieczeństwa).

8. Dokonują zmiany priorytetów i tożsamości w poszukiwaniu pełniejszego życia i większej odporności psychicznej (wstrząśnięty i zmieszany). W ubiegłym roku depresja i zdrowie psychiczne miały umiarkowany a nawet poważny wpływ na codzienne życie 73% konsumentów na całym świecie.

9. Rozsądnie gospodarują, kupują produkty i usługi, które wiążą się z wartością dodaną i mają przystępne ceny (świadomie oszczędzający).

10. Znajdują nową równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym, ponieważ praca zdalna definiuje na nowo tradycyjne środowisko biurowe (miejsce pracy w nowej przestrzeni). Ponad połowa konsumentów na całym świecie wyznaczała sobie wyraźną granicę pomiędzy pracą czy szkołą a życiem prywatnym.

„Rok 2021 będzie rokiem przełomowym”, mówi Alison Angus, szefowa działu lifestyle firmy Euromonitor International. „Dostosowanie strategii do pojawiających się trendów wśród konsumentów umożliwi przedsiębiorcom przetrwanie nieoczekiwanego [biegu wydarzeń] i przezwyciężenie trudności”.

 

Źródło: https://www.happi.com/contents/view_breaking-news/2021-01-19/top-10-global-consumer-trends-2021/?widget=listSection

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuję” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.