Recenzja książki „Multi Level Marketing. Determinanty sukcesu biznesowego”

Witam wszystkich Bezpośrednich!

Ostatnio na naszym rynku wydawniczym pojawiła się niezwykła pozycja , którą chciałbym Wam serdecznie zarekomendować. To książka autorstwa Arona Axela Wadlewskiego, która nosi tytuł „Multi Level Marketing. Determinanty sukcesu biznesowego” i jest wydana przez Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Aron Wadlewski jest pracownikiem naukowym i dydaktycznym Uniwersytetu Łódzkiego a książka , o której tu opowiadam to wydanie drukiem jego pracy doktorskiej.

Pierwsza rzecz warta odnotowania to to ,że nie mamy tutaj do czynienia z czyimiś prywatnymi, bardziej lub mniej subiektywnymi opiniami czy zbiorem anegdot, jakich przecież w świecie Sprzedaży Bezpośredniej jest bez liku, a z rzetelną publikacją naukową

Książka Pana Doktora Wadlewskiego jest pozycją opartą na niesamowitej ilości tekstów źródłowych.

Bibliografia załączona na końcu zajmuje siedem stron! Jak twierdzi sam autor nie jest to w żadnym razie podręcznik akademicki, choć ja prawdę mówiąc zalecałbym (i będę to zdecydowanie robił) lekturę tej książki każdemu kto interesuje się tematyką Sprzedaży Bezpośredniej i MLM, niezależnie czy jest studentem, pracownikiem jednej z firm działających na rynku czy niezależnym przedsiębiorcą budującym swój biznes MLM.

Po przepracowaniu wielu lat w Sprzedaży Bezpośredniej wydawało mi się że wiem wszystko o tym rodzaju działalności. Wartość pracy Pana Doktora Wadlewskiego polega na systematycznym i uporządkowanym podaniu całego aparatu pojęciowego dotyczącego Direct Selling i MLM, tak aby raz na zawsze „ustawić sobie w głowie” wszelkie definicje, co jest częścią czego, co się w czym zawiera lub czym się różni, itd.

Dodatkowo otrzymujemy wykład z historii Sprzedaży Bezpośredniej i liderujących, najbardziej znaczących firm, a także ostateczne wyjaśnienie czym różni się prawidłowy , legalny MLM od kryminalnych praktyk w rodzaju piramid finansowych i schematów Ponziego.

Zestawienie wszystkich charakterystyk w formie bardzo pożytecznych tabelek pozwala łatwo zorientować się w tych, w sumie zasadniczych, różnicach. Myślę, że w dobie „pakowania wszystkiego do jednego wora” i krążących po mediach niestworzonych historii nt. piramid (ostatnio czytałem, że nawet Jurek Owsiak jest szefem piramidy finansowej!) wszystkim nam przyda się powtórka z rzetelnej wiedzy na ten temat.

Jak zaznaczyłem, omawiana pozycja jest pracą naukową, a zatem Pan Doktor Wadlewski w dalszej części zajmuje się weryfikacją różnych hipotez dotyczących źródeł sukcesu w MLM.

To dopiero jest fascynujące!

Dlaczego jednym się udaje a drugim nie? Kim są ci którym się udało? Co takiego szczególnego ich wyróżnia?

Początkowo nie mogłem w to uwierzyć, ale materiałem badawczym który analizuje Aron Wadlewski są badania ilościowe przeprowadzone na próbie, uwaga, 352 przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o model MLM!

Co z tego wynika? Niech to pozostanie największym suspensem mojego artykułu! Ja mogę powiedzieć tylko tyle, że z całą pewnością Pan Doktor Aron Wadlewski jest jednym z największych autorytetów w naszej dziedzinie w Polsce, ale chyba w najbliższej przyszłości nie tylko w Polsce, gdyż ja już otrzymuję pytania dotyczące dostępności tej pozycji w języku angielskim.

Cieszę się ,że Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej mogło się choć troszkę przyczynić do powstania tej pracy, a także z tego, że mogę z Panem Aronem współpracować w ramach prowadzenia wykładów na naszych studiach EMBA na WSNS Pedagogium w Warszawie.

Osobiście „przeciąłem” tę książkę w jeden dzień. Nie mogłem się oderwać! Według mnie pozycja obowiązkowa dla każdego Bezpośredniego! Panie Doktorze, dziękuję.

Tomasz Muras
Dyrektor Generalny PSSB.

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuję” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.