Poznaj naszą historię

"

Czym jest sprzedaż bezpośrednia

Dekalog potencjalnego sprzedawcy

Historia

Fakty i mity

Sprzedaż bezpośrednia a piramidy finansowe

Historia

Historia sprzedaży bezpośredniej sięga czasów pierwszych cywilizacji – Egiptu, Syrii czy Babilonii. Początki handlu oparte były na bezpośredniej relacji sprzedawcy z kupującym i to właśnie sprzedawcom bezpośrednim zawdzięczmy jego rozwój w średniowieczu.

Jednak przechodząc do czasów bardziej współczesnych, ten kanał dystrybucji rozwijał się intensywnie zwłaszcza w Ameryce w XVIII i XIX w. dzięki przybywającym na te tereny emigrantom. Młody kraj, z powoli rozwijającą się infrastrukturą, zwłaszcza na obrzeżach młodej Ameryki, sprzyjał sprzedaży bezpośredniej. Ta forma handlu kontynuowała swój rozwój pod koniec XIX w. i na początku XX w. W latach 50-tych XX w. pojawił się nowy kierunek w sprzedaży bezpośredniej polegający na organizowaniu spotkań towarzyskich w szerszym gronie w domach klientów, na których przeprowadzano prezentacje produktów.

Kalendarium sprzedaży bezpośredniej

1885
  • Wydawnictwo z Nashville, Tennessee, sprzedaje Biblię metodą sprzedaży bezpośredniej.
1886
  • W Nowym Jorku powstaje California Perfume Co.
    – późniejsze Avon Products Inc.
1930
  • Stanley Home Products Co. (Stanhome) wprowadza sprzedaż grupową.
1959
  • Powstaje Amway – pionier marketingu wielopoziomowego (MLM).

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuję” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.